Magnlete s jellegzetessgei
wikipedia 2007.10.22. 14:07
Magnlete s jellegzetessgei
Biszexualits
Br a kzvlemny extravagnsnak s hiperaktvnak ismeri, sajt bevallsa szerint a magnletben visszahzd s zrkzott szemlyisg volt: „Az a ltszat, mintha flfalnm s tnkretennm az embereket. Senki sem az igazi nemet szereti, mind a hrnvbe, a sztrba szerelmesek. Van egy kemny, frfias leplem, amit a sznpadon magamra ltk, de van egy sokkal lgyabb oldalam is, amely olyan olvadkony, mint a vaj”.
Kevesek szmra ismert, hogy valjban biszexulis volt, s az 1970-es vektl egy Mary Austin nev nvel lt prkapcsolatban. A sajt a kezdetektl vjklt a magnletben, s vlt vagy vals bizonytkokat kzlt a mssgval kapcsolatban. 1974-ben pldul a New Musical Express jsgrjnak gy nyilatkozott: „meleg vagyok, mint a klyha, drgm!”. A 80-as vekben tbb homoszexulis kapcsolatra is fny derlt, pldul a legtartsabb viszony Jim Huttonhoz fzte.
Ennek gykeresen ellentmond a kzvlemnyben kialakult kp: legjobb pldk a legends partijai. A Living On My Own kislemez videoklipjben egy ilyen, tipikus Mercury parti felvtelei szerepelnek, ahol megfigyelhet az nekes kzponti szerepe, karizmatikus s nrcisztikus szemlyisge. Legendk keringtek arrl, hogy a szerelemben is ilyen rmens volt, ha meg akart szerezni magnak valakit, akkor drga ajndkokkal prblta meg levenni a lbrl: „Nekem igazbl sok szeretetre van szksgem, s rettenetesen elknyeztetem a szeretimet. Szeretem boldogg tenni ket s rmet okoz, ha igazn drga s csodlatos ajndkokat adhatok nekik”.
Opera
Rajongsa az opera mfaj irnt tbb szinten tetten rhet, kezdve az 1975-s A Night at the Opera cm Queen albummal, s benne az operai hangulat Bohemian Rhapsodyval, nyilvnos opera szereplseken t az 1988-as Barcelona albumig, amelyet Monserrat Caballval nekelt, tvzve a rockzene s az opera sajtossgait.
Mercury: „Nem tudom, hogy fogjk fogadni ezt a Queen rajongk. A legrosszabb, ha rockopernak tartank, ami rettent unalmas. Nem lehet beskatulyzni, mert olyan dalokat neklek, amilyeneket korbban soha, s amelyek mindkettnk hangjhoz illenek. Nehz volt megrni s elnekelni ezeket a dalokat, mert minden regiszternek a helyn kellett lennie s mind duett volt”.
Stlusvlts az 1980-as vekben
1979-ben Hannoverben
1979-ben Hannoverben
Szemlyisgnek jellegzetessge volt az talakuls, amin tment az 1970-es vektl 1980-ig. 1973-ban, a Queen debtlsakor korh glam rock klssgek jellemeztk: glitteres ruhzat, feketre lakkozott krmk, magassark cip, rzsozott szj. vek mltval - zenjk vltozsval sszhangban - enyhlt az extravagancija. 1978-ra mr rvid volt a haja, megjelent a jellegzetessgv vlt sportcip a fellpseken, nem egyszer szegecses brruhkba bjt, ezsts napszemveggel ksrve (br a zenjk mr korntsem volt ilyen kemny). 1980-ban bajuszt nvesztett, s a hajt teljesen rvidre vgta. A rajongkat meglepte a dnts, s sokig nem is voltak kibklve vele: egyik koncertjn pldul borotvkkal dobltk meg. rdekes, hogy br ezutn nem lthat a Judas Priesthez hasonl brruhkban, a tipikus 80-as vekbeli brzols brruhkban, napszemveggel s bajusszal alkotta meg a meleg sztereotpit. Hogy ebben mennyi rsze volt Mercury stlusnak, azt nehz megllaptani.
Fogai
Mercury jellegzetes szpsghibja volt, hogy fels ells ngy foga szablyozatlanul killt. Soha nem gondolt a szablyozsukra, lltsa szerint nem volt r elg ideje, de egyes lltsok szerint az nekhangjt fltette. Gyakran viccelt is ezzel: „Rod Stewart, Elton John s n ssze akartunk hozni egy bandt. Hrmunk utn Hair, Nose & Teeth-nek (Haj, Orr s Fogak) neveztk volna. De nem jtt ssze, mert nem tudtunk megegyezni a szavak sorrendjben. n termszetesen azt akartam, hogy Teeth, Nose & Hair legyen. Nem szeretem, hogy a fogaim elrellnak. Ettl eltekintve tkletes vagyok”.
|